PŘEVODOVKA
Od renomovaného výrobce ZF, a to jak 16stupňová manuální Ecosplit, tak automatizovaná 16stupňová AS-Tronic. Obě uvedené převodovky lze dodat v kombinaci s integrovaným retardérem (intardérem).
Spojka
Jednolamelová suchá spojka ZF-SACHS, 430 mm. Ovládání hydraulické se vzduchotlakovým posilovačem pro manuální převodovky. Ovládání elektronické (bez pedálu spojky a zásahu řidiče) v kombinaci s automatizovanou převodovkou.
Přídavná převodovka
Jedno- nebo dvoustupňová přídavná převodka, s výstupem pro připojitelný přední pohon s možností výstupu pomocného pohonu z horní hřídele. Integrovaná do podvozku a sešroubovaná s nosnou rourou.
PODVOZEK
Nová TATRA PHOENIX je vybavena novým podvozkem. Nápravy TATRA s nezávisle odpruženými výkyvnými polonápravami a uzávěrkou nápravových diferenciálů v základní výbavě (u hnaných náprav).
Provedení náprav:
- Bez redukcí v kolech, k dispozici s převodem 3,385
- S redukcemi v kolech, k dispozici s převodem 2,714/2,333, nebo 3,385/2,333
Provedení s centrálním huštěním pneumatik z místa řidiče lze dodat dle požadavku (v kombinaci s vhodnými pneumatikami a disky kol).
Pérování předních náprav
Vzduchové vaky, doplněné teleskopickými tlumiči a zkrutným stabilizátorem. Nosnost 9 tun (8 tun u standardního provedení).
Pérování zadních náprav
V provedení buď s listovými pery, či s unikátním systémem kombinovaného pérování TATRA King FrameTM. TATRA King FrameTM je kombinací vzduchových vaků a mechanického pérování (vinuté pružiny či listová pera).
Provedení | Nosnost |
Listová pera | 11,5 t |
Lehké kombinované pérování (vzduchové vaky + vinutá pružina) | 11,5 t |
Těžké kombinované pérování (vzduchové vaky + listová pera) | 13,15 a 16 t |
Kola a pneumatiky
V základním provedení (pro nosnost přední nápravy 8 tun) pneu 315/80 R22,5 (vzadu ve dvoumontáži). Na přání (pro nosnost přední nápravy 9 tun) pneu 385/65 R22,5 vpředu a 315/80 R22,5 vzadu (ve dvoumontáži). Konstrukce vozidla umožňuje i montáž diskových kol 20 a pneumatik až do velikosti 16.00 R20 (vpředu) a až 24 R21 (vzadu).
Nádrže
V ocelovém nebo hliníkovém provedení o objemu 220–545 litrů. Pro aplikace s motory Euro 4, resp. Euro 5, nádrž činidla AdBlue o objemu 45 litrů.
KABINA
Trambusová, celokovová, sklopná s dvěma či třemi sedadly. V základním provedení denní (krátká), na přání spací s jedním nebo dvěma lůžky. Součástí základní výbavy jsou elektricky ovládaná boční okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, volant nastavitelný ve dvou osách a střešní ventilace. Na přání lze výbavu rozšířit například o automatickou klimatizaci, nezávislé topení nebo vzduchem odpružené sedadlo spolujezdce.
Elektroinstalace
24 V, akubaterie 170 Ah, alternátor 80 A (na přání 110 A)
JÍZDNÍ PARAMETRY
Maximální rychlost 85 km/h (omezovač)
Přední nájezdový úhel až 35 °, 31 ° pro základní pneu 315/80 R22,5
Světlá výška 300 mm (pro základní pneu 315/80 R22,5)
KONFIGURACE
Základními konfiguracemi vozidla jsou 4x4, 6x6 a 8x8 (8x6). Podle požadavků zákazníka připravíme i speciální provedení – 10x10, 10x8, 10x6, s řiditelnou zadní (pátou) nápravou.
TATRA PHOENIX 4x4
Obrysový průměr otáčení* 16,5 m +– 1 m
Pohotovostní hmotnost** 8 350 kg
Rozvor 3 700/4 090/4 500 mm